16 Aralık 2009 Çarşamba

Sanat Dünyasından Çok Özür Diliyorum

"Şşt sarı! Lan Sarı! Atsana olm topu!"
Eğer Yıldırım Bayezid 2009 yılında, küçük bir mahallede, 8 yaşında top oynuyor olsaydı şu an, büyük ihtimalle şu çığlıkları duyacaktık.

İşte ben bu yüzden nefret ediyorum minyatür sanatından. Ulan sen o kadar git padişah ol, bocin bocin, böyle gocin gocin resmini çizsinler. Ha diyebilirsiniz ki "gölgelendirme, perspektif falan yok, napsın adamlar" ben de derim ki "E YAPMASINLAR O'ZMAN". İlla bi' çizicekler kıçım kıçım. Sonra da kimse gelip demesin bana yok efendim sanat düşmanı, cahil cühela diye. Elin adamı neler çizmiş, bizimkiler napmış. Hadi anlarım 14. yüzyıl falan bu ama 18. yüzyılda da yapılır mı lan bu! Gitsin fıkıh, kelam hede hödö öğrensin zaten başka bi' şey bilmesine gerek yok.

Bir de şu var, 13. yüzyıl tasavvufu falan filan. "Dünya mallarından elini ayağını çekmek" geyiği. 13. yüzyılın dünya malı ne olcak zaten teallam. Cuma geceleri dışarı mı çıkmayacağu? Lamborcini'sini mi satacağu? Neyden çeksin elini ayağını. Sana bana ne yararı var gidip kendini dağa bayıra kapatmanın. Bana ne yani.

Sazını da kopuzunu da sokucam tortiğine ama. Git başka yerde çal lan! Gıydıdı gıydıdı. Karacaoğlan hele. Elin abazası. "15'inde dilber sevdim, aldım onu koluma, dayır bayır gezdim"den ötesi yok. Bana ne lan karıdan kızdan. Çıkşarı. Çıkgit hayatımdan.

...bunları sadece edebiyat sınavım kötü geçtiği için yazdım. Yoksa bana ne elin minyatürcüsünden, Yunus Emre'sinden, Kaygusuz Abdal'ından, Karacaoğlan'ından. Tenzih ediyorum kendilerini. Ayrı ayrı severim yoksa... Yani o kadar değil de... Severim yani... Öyle...

Dokunmayın asi ergenlere.

Ya bi de derste döndüm, "Eda," dedim, çünkü ben bazen ona adıyla hitap ederim, dedim "Düşünsene bak Evropa'ya gidiyosun ama Evropa bu Evropa değil. Orta Çağ. Her yer sidik, şerefsiz kilise yönetimi falan." dedim. Tam olarak böyle demesem de özünde buydu. There is me in me inside of me. Bi' an düşündüm de çok saçma bi' teoriymiş bu. Saçmaymış bayaa. Neden olsun ki öyle bi' şey. Bende çıkayım o zaman dışarı, iki çay koyup gelirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder