4 Şubat 2010 Perşembe

Ekşi Sözlük

Baba şu ünlüsel insanların Sözlük karşıtı hareketleri nedir yahu? Asıl korkutucu olanı ne biliyor musun? Ekşi Sözlük'ten sadece tek bir insanmış gibi bahsetmek. Sanki koskoca sitede bir adam var böyle sürekli anasına bacısına küfrediyor. Ha bir de bunun çoğulu var; "ADAMLAR" diye bahsetmek. Dişi hiçbir insan yokmuş gibi, sanki binlerce adam manyak gibi sadece onun hakkındaymış gibi hallenmeleri falan. Çok pis bir paranoya.
Gerçi hakkındaki kötü şeyleri, saklamak istediğin şeyleri bir an görünce garip olabilir. Bilemiyorum. Ama zaten sen halka mal olmuş (bu da ne demekse) biriysen, illa ki birileri arkadan diyecektir bunları. Ünlü olsan da olmasan biri arkandan konuşur muhakkak. Arkadan konuşma demeyeyim de bir şeyleri ortaya çıkarmak, tekrar masaya getirmek gibi. Sadece yazıya geçip, okuyunca demek algılıyor insanlar, "Aaa! Ne kadar da ayıp bir şey ama bu!" falan mı diyorlar, ne diyorlarsa artık.
Yok "ekşimiş ruhların dans ettiği loş ışıklı kıraathane" yok "şerefsiz mastürbatörler!" diye laflar çıkarmak. Tamam, hele bir soluklanın. (Lafım sanadır ey Fatih Altaylı, Murat Bardakçı, Pelin Batu!)
Son günlerde Sözlük'ü okumaya takatim kalmadı. Garip olaylar dönüyor şimdi gerçi. Troll'ler, dinciler, okuduğunu anlamayanlar, forum gibi kullananlar, her ay sözlükten milyarlarca para kaldırıp verilen doğum günü partisine katılım için para istemek, sonra da "ama yer parası, otoparkı cark curk" demeler, davetiyeyi alıp dayılananlar, her diziyi replik replik yazanlar, burger king sosu için çocuğunu kesenler, 10. nesil kötü yazarlar...
Ulan Yılmaz Özdil kafası yapmışım resmen, şimdi fark ettim. Ama böyle yani duygularım. "Ben 6 yaşımdan beri sözlük okuyorum lan!" tribi yapmayayım ama 12 yaşımdan beri sanırım, okuyorum ben. Yazar olarak kabul edilip, entry girmeyip şutlanmış mıydım neler dönmüştü, hatırlayamadım.
Bu da böyle bir anımdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder