6 Şubat 2010 Cumartesi

Nosliw Nairb

Bugünkü konumuz senfonik italik viking sarışın adam metali.


ŞAKALANŞAKA.


Bazı dikkatli okuyucularımız dikkat etmiştir, bugünkü konumuz Brian Wilson. Dahi adam. Kanımca müzik tarihindeki en bahtsız dahi adamlardan biri. John Lennon ve Paul McCartney gibi iki hayvanla aynı dönemde yaşamış olmanın getirdiği bir dezavantaj. Elbette ki özellikle Paul McCartney, Brian Wilson amcanın hakkını her daim vermiştir. Misal "God Only Knows". McCartney'in dinlerken ağladığı bir The Beach Boys eseri. Bu şarkı da dünyanın en iyi ikinci albümü olan Pet Sounds'da yer alıyor. İşte ben buna çok üzülüyorum. Çünkü her zaman ikinci, her zaman birilerinin gölgesinde. Ron Weasley gibi albüm resssmen. Birinci kim? The Beatles hayvanlarının Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band albümü tabii ki. Bu albüm de aslında Pet Sounds albümü çıktıktan 1 yıl sonra çıkmıştır. Yani o albümü çağrıştırır ki McCartney de zaten bunu istemiştir. Ama Pet Sounds da 1965 yılında çıkan The Beatles'ın Rubber Soul albümünden esinlenmedir. Ohş kafalar karıştı. İlk konsept albüm Sgt. Pepper derler ama kanımca Pet Sounds. E ama Pet Sounds da bu albümü Rubber Soul'dan esinlendiyse ve Rubber Soul'da da bir konsept bütünlüğü varsa, ilk de O'dur.

AMAAAĞN.

Brian Wilson şu dünyanın görüp görebileceği en bahtsız (uyujturuju olayları döndü yıllarca, kafayı yeme noktasına geldiydi adam) ama en yetenekli müzisyenlerindendir.




Brian Wilson, Paul McCartney, Bob Dylan, John Lennon, Paul Simon, David Gilmour, George Harrison, Roger Waters ve minik aklıma gelmeyen o dönemin süpersonikleri ...şimdi onlar da insan, ben de insanım ama onlar farklı bir insan, ben farklı bir insanım.

1 yorum:

  1. ben hep ingilterenin toprağından suyunda bişey var diyorum :D

    YanıtlaSil